Rusta och matcha: En nyckel till framgångsrik jobbsökning

Att hitta ett nytt jobb kan vara en utmaning, men med hjälp av en pålitlig rusta och matcha-leverantör ökar dina chanser avsevärt. Genom att använda dig av deras expertis kan du snabbt och enkelt få den hjälp du behöver för att komma ut i arbetslivet.

En rusta och matcha-leverantör erbjuder en helhetslösning som underlättar för både arbetsgivare och arbetstagare att navigera genom den komplexa arbetsmarknaden. Det är inte bara arbetssökande som behöver stöd i denna utmanande process, utan även företag som letar efter rätt arbetskraft. Genom att välja en pålitlig rusta och matcha-leverantör kan du säkerställa att allt löper smidigt och att alla parter blir nöjda. Att förena de olika pusselbitarna för att skapa en perfekt matchning mellan arbetsgivare och arbetstagare är ingen enkel uppgift, men med rätt hjälp blir det betydligt lättare.

Ett brett utbud av rusta och matcha-leverantörer

Det finns flera olika rusta och matcha-leverantörer att välja mellan. Vilka fördelar innebär det då att vara en sådan leverantör? För det första får du möjligheten att hjälpa andra människor samtidigt som du har en anställning själv. Genom att arbeta som rusta och matcha-specialist hjälper du arbetslösa personer som är registrerade hos arbetsförmedlingen i din stad att hitta passande jobbmöjligheter. Samtidigt assisterar du företag i deras sökande efter den perfekta kandidaten för en utannonserad tjänst, oavsett om det är en liten eller stor arbetsplats.

Att använda sig av en rusta och matcha-leverantör kan vara nyckeln till en framgångsrik jobbsökning. Genom att dra nytta av deras expertis och matchningstjänster ökar dina chanser att hitta jobb med rusta och matcha. Genom att samarbeta med en pålitlig rusta och matcha-leverantör kan du spara både tid och energi under rekryteringsprocessen.

Ledarskapsutbildning och chefskap

Om du är chef inom ett företag, kan du behöva stöd och hjälp för att bli en fullfjädrad ledare. Varför inte förkovra dig och delta i ledarskapsutbildning?

Den som blivit utsedd till chef inom en organisation behöver inte nödvändigtvis vara en bra ledare. Att leda andra människor är nämligen en särskild gren. Det är naturligtvis bra att vara duktig inom ett specifikt fackområde men det räcker inte hela vägen. En meriterad forskare blir exempelvis inte alltid en bra forskningschef.

Det sägs ibland om en ledare att han eller hon måste vara bra på att “ta människor”. Uttrycket är något missledande och antyder att en ledare ska vara manipulativt lagd. Det finns säkert sådana chefer men de är inte långlivade. Människor är nämligen inte dumma och de flesta märker snart att de blivit förda bakom ljuset.

Vad krävs då av en ledare och vilka talanger krävs? En ledare för en grupp människor måste självklart ha en viss auktoritet. Den får man genom att vara kunnig inom sitt fackområde. Men därtill krävs det att ledaren har förmåga att lyssna på sina medarbetare. 

Ledarskapsutbildning och träning 

En coach för ett fotbollslag når inga framgångar om han eller hon själv ska spela på planen. Istället gäller det att hitta bra spelare och ge dem olika roller. Det går inte att ha elva divor i samma lag. Detsamma gäller för ett team inom ett företag. Ledaren måste dock kunna staka ut målen för arbetet och finna rätt taktik för att nå dit.

En viktig uppgift för en ledare är att ge sina medarbetare självförtroende. Ledaren måste ge medarbetaren ansvar och stöd. En enskild medarbetare eller ett helt team som har självförtroende kan försätta berg. Processen kan vi kalla ett transformativt ledarskap

Hur blir man då en bra ledare och måste en ledare ha medfödd talang? Vi kan komma ihåg skolkamrater som var tysta och blyga, men som senare i livet har vuxit fram till veritabla ledare. Hur gick det till? Förmodligen har de skaffat sig kunskap inom ett specifikt ämnesområde och sedan tränat sig inom arbetet med ledarskapsutbildning. Återigen kan vi konstatera att talang är bra men träningen är ännu bättre.

Catering företag – ett enkelt sätt att höja moralen 

Många tänker sig att catering för företag endast är exkluderat större event, konferenser och exempelvis evenemang för en större skara människor. Det stämmer att dessa tillfällen är perfekta för företagscatering, men det stämmer också att det finns många andra tillfällen då catering kan komma väl till pass. 

Det kan handla om att du som företagsledare väljer catering i samband med att du beordrat övertid för dina anställda. Istället för att beställa en pizza så väljer du företagscatering och får en fräsch, nyttig och vällagad måltid i form av exempelvis plockmat, en buffé eller någonting annat spännande. 

Det kan även handla om att du ser till att göra catering till någonting återkommande: varje fredag så bjuder du på en godare fika och beställer en massa goda bakverk till eftermiddagsfikat. Eller så kan det handla om att du någon gång varje månad kör catering för företag som en återkommande lunch. 

Oavsett vilket så handlar det om mer än bara god mat – det handlar om en rejäl investering i arbetsmiljön och i trivseln på arbetsplatsen. Dina anställda ser gesten och känner sig uppskattade. Då det heller inte handlar om några större summor så är det definitivt värt att överväga. Genom att bjuda på det lilla så vinner du i slutändan det stora. 

Företagscatering – ge ett proffsigt intryck 

Catering för företag kan även användas i samband med exempelvis presentationer. Har du bjudit in exempelvis partners, potentiella investerare och kunder för att visa upp en ny produkt eller en affärsplan så blir presentationen avgörande. 

Med catering för företag kan du skapa en avslappnad stämning där mingel, god mat och härlig dryck står i fokus och där allt detta bidrar till ett professionellt och seriöst intryck. Här kan många företag inom catering även bidra med exempelvis en ljudanläggning och genom detta ytterligare höja nivån på den presentation som ska göras. 

Välj rätt leverantör för företagscatering 

Elefanten i rummet måste givetvis adresseras också. Tyvärr finns en väldigt varierande kvalitet inom catering för företag. Valet av leverantör kan därmed inte ske utan undersökning. 

Se alltid till att vara noggrann med att ringa och känna in hur företaget känns och att de kan möta era behov. Se till att du får nummer till referenser som du kan kontakta för att verifiera kvaliteten på mat och service. Med rätt leverantör så når ert företag nya höjder – med fel leverantör så kan det handla om ett rejält och smärtsamt magplask.

Rusta och matcha i en stad som Stockholm ligger i tiden

Rusta och matcha i Stockholm ligger i framkant när det gäller att hitta rätt jobb eller utbildning för alla sina adepter. Varför inte prova detta, du med?

Ibland är det förbluffande lätt att få tag i ett arbete. Troligtvis för att man är på rätt plats vid rätt tillfälle. Det du kan är precis vad en arbetsgivare letar efter just där och då. I andra fall kan det vara en lisa att få tag på ett jobb som stämmer med de erfarenheter och den kapacitet du har för tillfället. 

Mot alla odds letar du förtvivlat efter en sysselsättning som ger dig lust och mening i vardagen. Ingenstans finns det att få det jobb du så gärna vill ha. Du misströstar och tappar tillit till att det kommer att gå. Det ser verkligen inte ut som att det kommer att ordna sig. 

Men vet du vad, det är då du ska gå till Arbetsförmedlingen och säga att du behöver kvalificerad hjälp. Då kanske du kan få en plats hos rusta och matcha. De kan finna ut saker du inte visste om dig själv och para ihop dig med rätt arbetsgivare. 

Rusta och matcha i Stockholm samarbetar med Arbetsförmedlingen

Det är mot rusta och matcha du ska styra stegen om du verkligen vill ut i arbetslivet. Det är inte säkert att de kommer rekommendera dig till just ett arbete. I vissa fall lämpar det sig mycket bättre för dig att studera först. Kanske behöver du finslipa din svenska eller ett annat språk. 

I en del fall är det dags för dig att gå vidare i livet och skaffa en helt ny utbildning, Tiderna förändras och så även du. Det är bara att hänga med i tidens melodi. Tack vare att någon ser vad du går för kan ditt liv få en helt ny inriktning. 
Vem vet vad som väntar runt hörnet. Du kanske blir anställd på ett bolag som vill placera dig i ett annat land. Du kanske får den trygghet du länge längtat efter. Du kanske får lov att känna dig behövd på ett sätt som du saknat. Allt är bra så länge det passar din livssituation och din längtan. 

Letar du flyttstädning i Stockholm?

Det är inte helt sällan invånare i Stockholm letar efter bra flyttstädning. I en storstad som Stockholm flyttas det ofta vilket betyder många flyttstädningar.

Att flytta till Stockholm är en dröm för många svenskar. Huvudstaden lockar med ett rikt kulturliv, många möjligheter till jobb och flertalet unika utbildningar. Att hitta ett permanent hem i Stockholm kan dock vara relativt svårt. Inte sällan måste den nyinflyttade Stockholmsbon bo både i andra och tredje hand några vändor innan hen lyckas lägga vantarna på en egen bostad.

Eftersom det är svårt att få fatt i ett förstahandskontrakt i Stockholm så flyttar många Stockholmare ganska ofta. För den som inte bott i en bostad så länge kan flytten vara lätt löst. Har man bara bott några månader på en plats är det ofta lätt att packa ihop bohaget. Att ta hjälp med flyttstädning i Stockholm är dock alltid smart. Ingen vill flytta in i en smutsig lägenhet.

Varför du bör överväga flyttstädning

Att anlita flyttstädning är att svära sig fri från alla bekymmer med att städa sitt gamla hem. Flyttstädningsfirman vet vad det innebär att rengöra en lägenhet på djupet. Att göra den helt ren, sådär så att den nästan känns nyrenoverad. Hur man får rent den smutsigaste av ugnar och får fogarna i badrummet att återfå sin ursprungliga färg.

Med hjälp av flyttstädning i Stockholm lär man också få ett gott rykte på bostadsmarknaden. Ens inköpa tjänst lär uppskattas av nästa person som flyttar in i hemmet då denne kommer mötas av en helt fläckfri bostad.

Redovisning i Stockholm, för hjälp med din företagsekonomi

Känns den ekonomiska biten av ditt företagande betungande? Få hjälp med din redovisning i Stockholm, så kan du lägga energin på andra ställen i företaget.

Många tycker att allt som rör ekonomi är krångligt. Det är många siffror som ska stämma och du behöver hålla reda på både debit och kredit. Vad är egentligen vad och hur gör man ett årsbokslut? Det är inte bara rörigt, det är viktigt att det blir rätt också. Ingen vill få ett allvarligt telefonsamtal från Skatteverket, bara för att man har gjort fel i redovisningen.

Du behöver inte ligga sömnlös och få stressmage så fort årsboskslutet närmar sig. Genom att anlita en redovisningsbyrå i Stockholm blir det lättare. Låt någon annan ta hand om allt från deklaration och bokföring, till bokslut och årsredovisning. Då kan du sova gott och ha en glad mage.

Redovisning är viktigt

För den som kan är den ekonomiska biten inte så farlig. En erfaren redovisningsbyrå i Stockholm kan få ordning på dina papper på ett kick. Oavsett om du driver ett stort företag eller en enskild liten firma är det viktigt att siffrorna stämmer. Det kan en redovisningsbyrå hjälpa dig med. Du kan även få tips och hjälp med hur du ska hantera fakturor och kostnader i framtiden.

Om du tycker att hela ekonomibiten känns betungande kan du anlita någon som tar hand om allt från fakturering till bokföring. Då kan du dessutom lita på att det blir rätt, samtidigt som du frisätter tid till annat. Ett smidigt sätt att få mer tid över till något du tycker om.

Aktieägaravtal skapar en trygghet

Att skapa ett aktieägaravtal är ett bra steg för ett bolag att staka ut en tydligare riktning för framtiden. Man anlitar en jurist inom affärsjuridik och får professionell hjälp med att bena ut hur det egna aktieägaravtalet ska utformas, vilket syfte det ska ha och hur exempelvis skyldigheter och rättigheter ser ut för de som undertecknar det. Att upprätta ett aktieägaravtal ger, helt enkelt, mål och riktning och leder till att färre missförstånd kan uppkomma i framtiden.

Ett aktieägaravtal är inget obligatoriskt att upprätta och det handlar heller inte om något som ska offentliggöras. Det gör också att friheten kring vad som ska skrivas in i avtalet är stor – och att därför också avtalen i fråga kan se väldigt annorlunda ut beroende på vilket bolag som upprättat dem.

Vad ska inkluderas i avtalet?

Några detaljer som emellertid brukar vara med i ett aktieägaravtal rör beslutsrätt, villkor för aktieägande samt exempelvis vad som ska hända om någon väljer att sluta och vill sälja sina aktier. Andra vanliga klausuler innebär att man slår fast kring hur exempelvis konkurrens- och sekretess ska hanteras.

Om någon väljer att sluta – kan denne då söka vilket jobb som helst och exempelvis starta en firma inom samma bransch och område? Har man ett aktieägaravtal och en underskrift från vederbörande så kan ett sådant scenario förhindras – och där man samtidigt också skyddar affärsplaner och affärshemligheter från att spridas vidare.

Ta hjälp av en affärsjurist

Ett aktieägaravtal innebär att man kan gardera sig för framtiden och på ett tydligt sätt möta olika utmaningar som kan komma längs vägen. Vad händer om någon avlider? Hur ska man göra om en person skiljer sig och ska dela upp sina ägodelar? Det finns, kort sagt, många olika scenarion som kan dyka upp och därför är det också viktigt att anlita rätt typ av jurist.

En affärsjurist vet dels hur ett aktieägaravtal normalt ser ut och vad som definitivt måste övervägas att addera till detta. Dels så handlar det också om att denne kan gå igenom avtalet med var och en av de som ska signera det. Det är viktigt att alla då också får en chans att föra fram de saker – mål och intressen – man själva tycker är extra viktiga att inkludera i avtalet.

Hyr skrivare för A3-utskrifter

På kontoret kan det hända att man vill ha en skrivare för stora utskrifter. Om man inte är beredd att köpa en A3-skrivare så kan man hyra en istället.

Hur många gånger har du tejpat ihop två A4-ark för att du saknat A3-skrivare? Kanske har det aldrig hänt. Då är det ju heller inte något problem att du inte har en sådan skrivare. För de eventuella utskrifter som man kan behöva göra hemma så räcker det oftast med en vanlig A4-skrivare.

Men på kontoret kan det mycket väl hända att man kan ha stor nytta av en A3-skrivare. Annars får man välja mellan att tejpa, och det ser ju inte särskilt proffsigt ut, eller att skriva ut så smått att det knappt går att tyda. Det är inte heller någon särskilt bra lösning.

En tekniker installerar din skrivare

Det är faktiskt inte bara de som håller på med ritningar som kan ha användning för en A3-skrivare. Många presentationer blir tydligare om de skrivs ut stort. Och excel-ark har en förmåga att svämma ut över bredderna. För dessa är en sådan skrivare ovärderlig.

Om du känner igen dig i att det kan vara ett problem att klara sig utan A3-skrivare, men inte är beredd att köpa en, så är ett tips att hyra en istället. Du kan till och med välja att hyra en enbart under tiden som ni håller på med något visst projekt där den skulle vara bra att ha. När du hyr så kommer det en tekniker och installerar och ser till att den fungerar som den ska. Smidigt och smart.

Fastighetsboxar – frågor & svar

Funderar du som fastighetsägare eller er BRF på att investera i fastighetsboxar? Det är en riktigt bra idé. Fastighetsboxar kommer med en massa fördelar och de kommer – utan tvekan – att förenkla vardagen för alla boende i fastigheten, samtidigt som de också gör arbetsdagen enklare för brevbäraren.

Fastighetsboxar är en modern lösning som gör att man, en gång för alla, kan slippa en dörr med brevinkast och genom detta också slippa oljud från trapphuset, matos från grannarna – eller exponeras för livsfara i händelse av brand och där farlig brandrök kan leta sig in igenom inkastet.

Fastighetsboxar är en modern lösning – men en lösning som även gör sig i äldre fastigheter. Det handlar om en rakt igenom bra investering att ta – men även en sådan som kan komma att kräva lite mer kött på benen. Vi tänkte här ge lite mer information och snabba tips om fastighetsboxar och detta genom att svara på några vanligt förekommande frågor – enligt följande:

Vilka fördelar finns med fastighetsboxar?

Dels så handlar det om säkerhet sett ur ett brandperspektiv, men dels även sett till att ingen obehörig kan bryta sig in och ta paket eller post från dig. Fastighetsboxar kommer med välutvecklade och robusta låsmekanismer och tillverkas i stål. Det gör att de också står pall för all typ av fysiskt våld.

Ser man till en vanlig väg för en inbrottstjuv att ta sig in i en lägenhet så sker det – med verktyg – via brevinkastet. Den möjligheten försvinner genom att man byter till fastighetsboxar. I övrigt så handlar det om att fastighetsboxar adderar en extra nivå av skönhet till fastigheten och trapphuset – och att de även är väldigt flexibla sett till att de rymmer paket som annars skulle behöva hämtas på affären.

Vad ska jag tänka på inför köpet?

Att dels välja rätt tillverkare av fastighetsboxar – men även välja en modell med rätt design i förhållande till den övriga interiören. Tänk även på saker som storlek, bredd och djup. Mät innan och etablera gärna en kontakt med leverantören för professionell rådgivning. Monteringen kan ni också med fördel ta hjälp med. En annan viktig sak att säkerställa gäller garanti – sådan ska alltid finnas och inkluderas!

Använder man nyckel till fastighetsboxar?

Ja – och nej. Fördelen är att ni har ett val. Vill ni inkludera fastighetsboxar till ett befintligt system – med exempelvis blippar – så går det utmärkt. Annars kan man givetvis också välja att använda en traditionell nyckel till sitt fack.

Chefsrekrytering – en svår process

Chefsrekrytering till ledande befattningar, är en nyckeluppgift för en företagsledare. Undvik misstag i processen och anlita en professionell konsult.

Du är företagsledare i ett expansivt medelstort företag i en högteknologisk bransch. Bolaget är privatägt med dig själv som delägare. Styrelsen och ägarna har beslutat att bolaget ska introduceras på börsen om cirka ett år. För att kunna expandera vidare och inte minst utomlands behöver ni få in friskt kapital. Dessutom räknar delägarna med att kunna sälja av några aktier och säkerställa sin privata ekonomi efter flera magra år som entreprenörer.

Du har råkat ut för ett problem i företaget. Din kvinnliga marknadschef har sagt upp sig och vill lämna bolaget omedelbart. Gräset är grönare på andra sidan och hon kommer att börja arbeta för en konkurrent. Eftersom ni inte har några sekretessavtal är det lika bra att låta henner sluta direkt. Som inte detta vore nog, har din ekonomichef också sagt upp sig och tänker sluta om en månad.

Chefsrekrytering – konsult med nätverk

Arbetet som marknadschef kan du själv ta över under en övergångsperiod. Men du har ju annat att syssla med och processen att anställa chefer måste du ha hjälp med. Du kontaktar därför ett företag som har konsulter och chefsrekryterare. Konsultbolaget har dessutom ett upparbetat nätverk av personer som skulle kunna passa in som marknadschef hos dig.

Tillsammans med konsultbolaget ställer ni upp en kravspecifikation för de två befattningar du behöver tillsätta. Du börjar med att ta in en interimskonsult som ekonomichef. För tjänsten som marknadschef måste dock konsultfirman göra ett sökarbete.